Third-party cookies zijn een krachtig hulpmiddel voor marketeers, maar een bron van zorg voor de privacy van internetgebruikers. Steeds vaker worden browsers, software en mobiele apparaten uitgerust met mechanismen om cookies van derden te blokkeren. Tegen 2024 zullen alle belangrijke spelers deze cookies volledig weren. Door Server-side tagging biedt een effectieve oplossing om de nauwkeurigheid van je gegevensregistratie op 100% te houden.
Hoe werkt server-side tagging?
Server-side tagging is een geavanceerde aanpak van website-tracking en analyse. Normaal gesproken gebruiken websites cookies van derde partijen (kleine stukjes code) om gegevens van bezoekers te verzamelen en te delen. Met server-side tagging vindt het meten van bezoekersgegevens plaats via de eigen server van de website, waardoor je op een preciezere en veiligere manier gegevens verzamelt. Dit komt onder ander omdat de dataverzameling via de server ook werkt voor gebruikers van Apple en Firefox. Hoewel het opzetten ervan enigszins complexer is, biedt server-side tagging aanzienlijke voordelen op het gebied van snelheid, beveiliging en gegevensbeheer.
Meten is weten
Het einde van het third-party cookies tijdperk is in zicht. Ben jij goed voorbereid? Server-side tagging is een oplossing waarmee je nog steeds kunt meten hoe effectief je TikTok, Facebook, Instagram en LinkedIn advertenties zijn, zonder dat je de privacy van mensen aantast. Hierdoor kun je je tracking op 100% nauwkeurig houden, zelfs zonder het gebruik van third-party cookies. Dit is van cruciaal belang, aangezien de blokkering van third-party cookies al resulteert in het missen van 10-30% van de data. Dit vormt een uitdaging omdat platforms zoals Google en TikTok sterk afhankelijk zijn van algoritmen en data. Hoe meer marketingdata je naar deze platforms kunt sturen, hoe beter je resultaten kunnen zijn
Correct instellen van tagging
Wil je alles correct laten instellen door een expert? Onze toegewijde tagging specialisten werken samen met jou om ervoor te zorgen dat alles vanaf het begin correct is geconfigureerd, voor jou of je klanten. Op deze manier leggen we een solide basis voor het meten en optimaliseren van advertenties, campagnes en landingspagina's. Met onze expertise garanderen we dat je het maximale uit je digitale marketinginspanningen haalt.