Social media beheer

Je sociale media-kanalen beheren om hier zo veel mogelijk uit te halen. Daar helpen we je graag bij. Social Media beheer steunt eigenlijk op twee pijlers. De eerste is een planning maken voor je content en het plaatsen daarvan. De tweede pijler is het beheren van je content en kanalen. En bij dat laatste hoort ook reageren op de comments en de monitoring van je kanalen. We bespreken graag met je hoe we beide onderdelen van social media kunnen beheren of voor je kunnen gaan uitvoeren. 

Ook als je alleen op zoek bent naar advies helpen we je graag verder.

Een content kalender creëren

Het opstellen van een contentkalender is de basis van waaruit we opereren. Het is het startpunt van je social media beheer. En tevens de uitwerking van de strategie die we hebben opgesteld. Je kunt de contentkalender zelf opstellen of door dat door de Digitale Alliantie laten doen.

We hebben ontdekt dat vooral de samenwerking hierin goed werkt. Het is voor ons namelijk van belang te weten wanneer je belangrijke evenementen wilt organiseren waar we op in kunnen zetten. Ook de strategie bespreken we uitvoerig. We willen namelijk graag weten wat je uit wilt stralen, welke doelen je wilt behalen, wat je doelgroep is en of je die doelgroep ook breder wilt maken. Dit alles samen vormt de basis voor de totstandkoming van je losse post op verschillende kanalen. Ook die kanalen zijn afhankelijk van je doelgroep en je doelen. 

In de contentkalender geven we ook aan hoe vaak we gaan posten, we kijken goed naar wat je dient.

Het posten van content

We kunnen de content voor je schrijven en posten, als je dat wenst. Als je het liever voor een deel zelf in handen houdt is dat ook prima. Daarover is te praten. Een flink aantal taken kunnen vooraf al worden ingepland. Zo kunnen we de posts op gewenste tijdstippen online laten komen. Posts op Facebook doen het algemeen gezien goed op werkdagen tussen 12 en 3. Ook op andere kanalen zoals Instagram en LinkedIn zijn de posts vooraf in te plannen. Zo zijn we minder lang, of beter gezegd, minder versnipperd bezig met het creëren en schrijven van de posts, wat de kwaliteit ten goede komt.

Reacties op je posts

Dit is een van de belangrijkste onderdelen van Social Media beheer. De reacties op je uitingen en hoe je daarmee omgaat. Goed social media beheer draait om jouw reacties op je comments. Of het nu gaat om positieve als negatieve reacties. Het is mooi als je dat laatste met de juiste webcare kan afhandelen. En engagement creëren, betrokkenheid bij wat je plaatst op sociale media-kanalen kan je bedrijf maken of breken. Door te reageren op je volgers krijg je die betrokkenheid, wat weer een gevoel van community versterkt. En dat wil je.

Resultaat van je social media

Leuk dat mensen positief reageren op je posts, maar het is nog leuker om te zien wat het oplevert. We kunnen goed bijhouden wat voor resultaten je content oplevert. Met die data onder de arm sturen we bij en zorgen we dat je uitingen op sociale media zoveel als mogelijk opleveren. We adviseren hier graag over.
Contact

Start jouw project vandaag nog!

Neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee, helpen je verder en we stellen desgewenst een vrijblijvende offerte voor je op. Alles voor sterke marketing op maat.