SEO strategie

Het is het eerste dat je doet als je iets op wil zoeken: Googelen. En dat doen je potentiele klanten ook. Hoe hoger je staat in Google, hoe beter vindbaar je webshop of je website is. 

Essentieel.

Hoe ben je hier gekomen? Waarschijnlijk door te Googelen. Zocht je naar een bedrijf dat de SEO voor je kon doen?

Het blijkt namelijk dat mensen nauwelijks verder kijken dan de eerste pagina van Google. Fijn dus, als je een van de bedrijven bent die op die eerste pagina staat. Hoe hoger, hoe beter. Ook flink meer bezoekers ontvangen op je website? Daar helpen we je graag bij.

Op deze pagina leggen we je meer uit over de verschillende onderdelen van SEO en hoe jij daar je voordeel mee kunt doen.

Wat houdt SEO in?

SEO staat voor Search Engine Optimization. Of gewoon in het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Simpel gezegd gaat SEO over vindbaarheid. Voor je klanten, voor je opdrachtgevers, voor je kopers. Digitale vindbaarheid draagt voor een groot deel bij aan de uiteindelijke omzet. SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie is geen geheimtaal of rakettechnologie, wel zijn er een paar onderdelen die onmisbaar zijn voor een goed resultaat.

Als een SEO-specialist aan de slag gaat met Search Engine Optimization, richt hij zich vooral op de drie pijlers van SEO: Linkbuilding, techniek en content. Daar komen we later even op terug. Eerst naar belangrijkere vragen:

Kun je SEO zelf doen?

Dat zou kunnen. Zoals je zelf ook ongetraind een marathon kunt lopen of zonder bouwtekening een huis kunt bouwen. Het kan, maar waarschijnlijk gaat het pijn doen. Om SEO zelf te kunnen doen dien je over veel kennis en vaardigheden te beschikken. En het juiste gereedschap.

De Digitale Alliantie ziet SEO als een vak apart. Er is echt een gradatie in hoe goed je Search Engine Optimization kunt uitvoeren en wij zijn van mening dat het beter is het uit te besteden als je daar aan toe bent. Het kost namelijk veel tijd, energie, precisie en doorzettingsvermogen. Helemaal als je niet volledig thuis bent in SEO. Onze SEO specialist doet niet anders dan werken met SEO en vindt inmiddels moeiteloos zijn weg, al kostte het hem ook een aantal jaar om de specialist te worden die hij nu is. Daarnaast spijkert hij constant zijn kennis bij om de nieuwste ontwikkelingen bij te kunnen benen. Het algoritme van Google verandert namelijk constant.

De tijd die jij bespaart door SEO uit te besteden kun je wellicht beter gebruiken door te doen waar je goed in bent en waar je plezier aan beleeft.

De meeste ondernemers proberen eerst zelf de SEO van hun website op te pakken. Niet gek, snappen we ook. Je wilt waarschijnlijk niet meteen geld uitgeven. Toch: de meeste ondernemers behalen hun gewenste resultaat niet. Het is even investeren, maar er komt bijzonder veel voor terug.

Wat heb je nodig voor SEO?

Zoals eerder gezegd draait het optimaliseren van je website om een paar facetten. Deze zijn: content, techniek en linkbuidling. Die drie werken nauw met elkaar samen. Wanneer je heel goed bent in een van de drie, bijvoorbeeld content schrijven, zul je toch niet het gewenste resultaat krijgen. Het draait bij SEO om evenwicht.

Linkbuilding

Met linkbuilding wordt het aantal linkverwijzingen op andere websites bedoeld. Deze verwijzingen laat volgens Google de waarde van jouw online platform zien. Het onderschrijft als het ware de ‘echtheid’ van je website. Het aantal links wordt vervolgens door de zoekmachines gekwalificeerd.

Google hecht bijzonder veel waarde aan het aantal links, maar laat zich niet zomaar in de luren leggen. Onnatuurlijke linkbuilding wordt hard aangepakt. Je website moet een natuurlijk linkprofiel hebben, met links die afkomstig zijn van relevante websites en het is handig om die links ook te onderhouden en zo nodig uit te breiden.

Content en SEO Copywriting

Met content bedoelen we de geschreven tekst en foto’s op je website. We doen eerst een onderzoek naar de woorden die op je site genoemd moeten worden. Daarnaast onderzoeken we ook hoe vaak deze genoemd dienen te worden. Die sleutelwoorden worden verwerkt in een tekst, die ondanks enig gekunstel, toch leesbaar hoort te blijven. Eindeloos lange zingen worden afgestraft door zoekmachines en daarnaast straft de zoekmachine spellingsfouten ook af. Het zijn die sleutelwoorden die ervoor zorgen dat een pagina geïdentificeerd kan worden door Google. Even een tekst kopiëren van de concurrent? Die vlieger gaat niet op: een tekst moet uniek zijn.

Voor Google is de content een van de belangrijkste dingen waar naar gekeken wordt. De zoekmachine hecht veel waarde aan kwalitatieve content. Het is van belang dat je website veel en kwalitatief sterke informatie bevat. En daarnaast is het handig dat het niet bol staat van de spelfouten. Spelling en grammatica moeten kloppen. Alles om weer een trede hoger te komen binnen zoekmachines.

Dat is een spanningsveld waarin een SEO-copywriter opereert: de sleutelwoorden moeten vaak genoeg in een tekst voorbijkomen om vindbaar te worden, maar de tekst moet ook leesbaar blijven en daarnaast moet deze ook nog eens uniek zijn. Zie daar maar eens wat moois van te maken. Carlien ziet dat als een sport en gaat deze uitdaging graag aan.

Maatwerk

Een SEO-traject is maatwerk. En we passen graag onze kennis toe op de vlakken waar jij deze nodig hebt. Stel het schrijven van de content gaat bijzonder goed, daar heb je plezier in. Hartstikke mooi. Dan helpen we je met de andere twee en zorgen we dat alles goed op elkaar aansluit. Zoals eerder gezegd is het vooral de combinatie van drie onderdelen die ervoor zorgt dat je website ook echt hoger in Google komt te staan.

Kansen voor meer bezoekers, meer klanten en meer omzet. Of je nu een groot of klein bedrijf, een groot of klein budget hebt. Onze SEO-specialist en de rest van het team van de Digitale Alliantie denkt graag met je mee. We gaan op zoek naar de meest effectieve manieren om jouw bedrijf op de kaart te zetten. Nog een gratis tip: neem zoekmachineoptimalisatie alsjeblieft mee in je online marketingstrategie. Het gaat je wat kosten, maar nog veel meer opleveren.

Aan de slag!

We gaan los. Op naar die betere positie binnen Google of een andere zoekmachine. Stel je kiest voor ons, dan gaan we hier direct mee aan de slag:
Zoekwoordenonderzoek: welke woorden zijn nodig om de verschillende pagina’s goed vindbaar te maken voor de zoekmachines.
De snelheid van de website.
De links van andere websites, de eerder besproken linkbuilding.
De links die intern gebruikt worden.
Het schrijven van de content met de juiste zoekwoorden.
We zorgen er natuurlijk voor dat alles wat we doen binnen de richtlijnen van Google past.

De lange adem

Al het goede kost tijd. Zelfs bijzonder goede SEO. Hoelang het duurt voordat je bovenaan in Google staat is afhankelijk van een aantal zaken. Hoe doet je concurrentie het, bijvoorbeeld. Er zijn altijd types bij die bijzonder fanatiek zijn en de koppositie al enige tijd vasthouden.

Als jij je nog niet zo veel met SEO hebt beziggehouden is het een uitdaging om te concurreren met bedrijven met een voorsprong. Maar niet getreurd: het is nog niet te laat. Er kan al veel veranderen door de juiste zoekwoorden toe te passen op je website. Maar weet wel, het kan nog enige tijd duren voordat Google de vernieuwde SEO van jouw bedrijf oppakt, herkent en op waarde begint te schatten.

Er zijn verschillende SEO technieken die je toe kunt passen om de vindbaarheid van je website te vergroten. Je kunt het onderverdelen in twee categorieën, namelijk de offpage SEO technieken en de onpage SEO technieken. De onpage technieken passen we toe op je eigen website. De offpage technieken zijn ongrijpbaarder: die hebben te maken met hoe het web denkt over jouw product, merk of dienstverlening.

Wat kost SEO uitbesteden?

Dat hangt er maar net van af. Zoals eerder gezegd is Search Engine Optimization maatwerk. We zorgen dat je links onderhouden en uitgebouwd worden, anders houd  je je hoge positie niet vol. Daarvoor vragen we een maandelijkse bijdrage. We kunnen het beste verder inlichten als we meer weten over je bedrijf en je uitdagingen. We staan je graag te woord.



Heb je besloten dat je SEO wil uitbesteden aan een SEO-specialist?

Dat juichen we toe bij de Digitale Alliantie! We zetten hier nog even op een rijtje waarom:


- Je behaalt de doelstellingen die jij voor ogen hebt met je website of webshop. Omdat je vindbaar wordt. Zorgeloos, ook dat nog. Geen gepuzzel en frustratie meer.


- Je website komt hoog in zoekmachines te staan. Dat komt je vindbaarheid natuurlijk ten goede, maar ook je betrouwbaarheid. Jouw website wordt gezien als autoriteit, wat het vertrouwen in jouw website of merk weer ten goede komt.


- Relevant websiteverkeer: Door verkeer te genereren op relevante zoektermen voor jouw bedrijf zorg je ervoor dat er meer bestellingen worden geplaatst en uiteindelijk je doelen worden bereikt.


- Nieuwe kansen: Content wordt vaak beperkt tot één hoofdonderwerp, dit is vaak een grote zoekterm waar je een hoge positie op wilt krijgen in de zoekmachines. Hierdoor kun je kansen over het hoofd zien die eenvoudig te benutten zijn. Door gedegen zoekwoordenonderzoek te doen kun je een tal van kleinere zoektermen vinden die samen wellicht meer bezoekers naar je website kunnen trekken dan alleen het hoofdonderwerp.



Onze SEO pakketten

Bekijk hier onder onze SEO pakketten. Heeft u vragen neem dan contact met ons op
Basis
€ 350,-
maandelijks
Een instappakket voor SEO werkzaamheden. Wij gaan 4 uren per maand voor je aan de slag.
Maximaal 10 backlinks p/m
Do-follow
Index-garantie
Offerte aanvragen
Intensief
€ 700,-
maandelijks
Interessant voor middel-grote websites. Zodat we meer en intensiever kunnen optimaliseren.
Maximaal 20 backlinks p/m
Do-follow
Index-garantie
Offerte aanvragen
Op maat
€ 1.000+
op aanvraag
Grote webshop of website? Pak het serieus aan. Goede SEO kan veel opleveren. Vooral op lange termijn.
Een op maat gemaakt linkbuilding pakket voor competitieve branches.
Offerte aanvragen
Contact

Start jouw project vandaag nog!

Neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee, helpen je verder en we stellen desgewenst een vrijblijvende offerte voor je op. Alles voor sterke marketing op maat.